İlk Beş Tercihe Öğretmenlik Bursu

06:57 m 179 Yorumlar



Öncelikle şuan bunu okuyan kişi merhabalar sana :D

Biliyorsun ki MEB öğretmen lisesi mezunlarına bazı şartlar dahilinde burs veriyor.Ben de bir öğretmen liseli olarak zamanında bu bursu nasıl alacağım konusunda biraz araştırma yaptım.Herkes ilk beş tercihime öğretmenlik yazarsam alabileceğimi söylüyordu.Ama nereye başvuracağım izleyeceğim yollar ne olacak bunun hakkında bir şey bilmiyordum.Sonunda oraya buraya sorup nasıl yapacağımı buldum ve şu anda bursumu alıyorum.Sana da kolaylık olsun diye açık bir şekilde anlatacağım.


İlk önce şartlarımıza bakalım.

1. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
2. 22 yaşını geçmemiş olmak ,
3. Bu sınavın yapıldığı yıl ve daha sonraki yıllarda mahkeme kararı ile yaş küçültme işlemi yapmamış olmak,
4. ÖSYS tercih bildirim formunda öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarının Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenen
programlarını ilk beş tercihi arasında seçmiş ve bu programa kesin kaydını yaptırmış olmak,(burs verilmesi planlanan branşların olduğu eğitim fakültelerinin listesi ÖSYM tarafından Bakanlığımıza bildirildiği tarihten sonra açılan bölümlere yerleşenlerle, kontenjan ayrılmayan programları kazanan veya kontenjan ayrılmış olmakla birlikte ikinci öğretim kapsamında olan öğrencilere, açık öğretim kapsamında bulunanlara, özel üniversitelerde okuyan ve özel yetenekle yerleşenler hariç ) 
5. Memuriyete atanmasına engel olacak nitelikte hükümlülüğü bulunmamak,
6. ÖSYM’ce yapılan puan sıralamasına göre, kaydolduğu program için Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenen kontenjana
girmiş olmak, bu programa giren Anadolu Öğretmen Lisesi mezunları için ise kontenjan sınırı aranmayacaktır.


Yani kısaca Öğretmen Lisesi'nden mezun olacaksın sonra tercih yaparken ilk beş tercihinde en az bir tane öğretmenlik olacak.Bu öğretmenliği kazanacaksın ve üniversiteye kaydını yaptıracaksın.Burada dikkat etmen gereken her yıl burs verilecek bölümler değişiyor.Örneğin benim mezun olduğum sene sadece PDR, Din Kültürü Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Zihinsel Engelliler Öğretmenliğine burs verildi.Diğer öğretmenlikler burs alamadı.

Güncelleme: 2016-2017  burs verilecek bölümler;

İngilizce Öğretmenliği,
Özel Eğitim (Görme Engelliler, İşitme Engelliler, Zihin Engelliler) Öğretmenliği 
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
İlköğretim Matematik Öğretmenliği


Güncelleme 2 : Kontenjan Biligisi

Verilen adreste 7. sütun her bölümün kaç kişiye burs vereceğini gösteriyor.

http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/OSYS/2016-OSYSKontenKilavuzu27062016.pdf

Üniversiteye kaydını yaptırdıktan sonra MEB kendi sitesinde burs almaya hak kazananları duyuruyor.T.C Kimlik Numaranız ile girip hak kazanıp kazanmadığınıza bakıyorsunuz.Öğretmen liseliysen ve ilk beşe öğretmenlik yazıp kazandıysan kesin hak kazanıyorsun zaten ama öğretmen liseli değilsen kontenjana girmiş olman gerekiyor.Başarı sıran yüksekse kontenjana girme şansın da yüksek oluyor.Neyse girdik baktık hak kazandınız yazıyor.Şimdi sıra geldi KYK Bursu'na baş vurmaya.Her ne kadar MEB Bursu diye geçse de aslında bursumuzu KYK verecek.MEB sadece bursu kazananların listesini KYK'na gönderiyor.KYK bursuna da başvurduk.MEB'in gönderdiği listedekilerin hepsine koşulsuz burs çıkıyor.Yani MEB'in sitesinde hak kazandınız yazıyorsa tek yapman gereken KYK'na başvurup beklemen.

KYK sonuçları duyurunca www.turkiye.gov.tr 'ye üye girişi yapıp (bunun için ptt'den e-devlet şifresi almanız gerekiyor.) burs taahhütnamesini onaylaman gerekiyor.KYK sonucunu gösteren yerde bursunu alabilmek için hangi bankaya ve şubeye gitmen gerektiğini sorgulayabildiğin bir yer var ( https://kyksorgu.ziraatbank.com.tr/ ) oradan sorgulayıp bankaya gidiyorsun.Orada bir kaç evrak imzalatıp sana burs kartını (banka kartı) veriyorlar.Güle güle kullan. :D

179 yorum:

  1. Kyk bursunu da meb bursunu da aynı anda alabiliyor muyuz yani? Bana meb bursu cıktı kyk ya da basvuracagim ikisini de mi alacagim yani?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır aynı anda almıyorsun.Sadece sana çıkan meb bursu kyk tarafından veriliyor.

      Sil
    2. Peki krediye basvurabiliyormusun bunun yaninda devletten

      Sil
  2. BEN OKUL BİRİNCİİSYİM VE MESLEK OKULUYUM BEN İLKÖĞRETİM MATEMATİK VERDİM TERCİHLERİMİ VE BANA GELEBİLİR İLK BEŞ TERCİİHMDEN..BENDE BU MEB BURSUNDAn ALACAK MIYIM herkese mi veriliyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmen lisesi dışındaki bir liseden mezunsan kontenjana girmen gerek.Kontenjan da kazandığın üniversite tarafından belirleniyor.Sen başvurunu yap okul birincisi olduğundan kazanma ihtimalin var.

      Sil
    2. Ben 2017 öğretmen lisesi mezunuyum ilk 5 tercihimde de sinif öğretmenliği var ve bana 4. Tercihim cıktı bana da burs verilir mi

      Sil
    3. Bunu öğrendiniz mi acaba ? Bende aynı durumdayım .

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim, günlerdir bir açıklama arıyordum. Başvuruyu nasıl yapıyoruz peki? Yani daha doğrusu sorgulama ekranının altında başvuru yapın gibi bi link mi çıkıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil.
      Burs başvuruları başladığında KYK'nın sitesinden başvuru yapacaksın.

      site; http://kyk.gsb.gov.tr/

      Sil
  4. şimdi burs başvuruları eylülün sonunda ise meb bursu başvurusuda mı o aralar yapılacak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes gibi kyk nın bursuna başvuracaksın.

      Sil
  5. Ben öğretmen lisesi mezunuyum bi sene tercih yapmadım sonraki sene ilk 5 tercihimden biri geldi şimdi bi sene tercih yapmadığım için meb bursu alamaz mıyım ? Bi bilginiz varsa paylaşırsanız çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin olmamakla beraber alabilirsin diye biliyorum. Başvurunu yapmayı ihmal etme.

      Sil
    2. Benim bi arkadaşım alıyo bu burstan bana başvuru yapmana gerek yok demişti

      Sil
    3. Başvuru yapmazsan ve gerekli ise 4 yıl boyunca burs alma fırsatını tepmiş olacaksın. Başvurunu yap işini sağlama al. :)

      Sil
  6. Kac sene veriliyor peki burs?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırlık okuduğumuzda hazırlık sınıfındada burs veriliyor değilmi çünkü öğretim süresi boyunca diyor kendi sitesinde

      Sil
  7. Benim sectigim ogretmenlikte meb sadece 1 kisiye vusr veriyor ben sinifta ikinciyim ama 1.olan kisi anadolu ogretmen lisesinden mezun bu durumda o zaten her turlu bursu alacagi icin bende bur alabiliyorum degilmi lutfen yardimci olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet alabilirisin.

      Sil
    2. MEB'in verdiği bilgiye göre kontenjanlara öğretmen liseleri de dahilmiş. Yani sana burs çıkmama ihtimali de var.Ama yine başvurunu yap.

      Sil
  8. Burs ne zaman basliyor ocaktami eyluldemi

    YanıtlaSil
  9. Burs aylık miktarı ne kadar?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene (2015-2016) 400 tl'ydi. Bu sene de büyük ihtimal 400 tl olacak.

      Sil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2.yılın olduğu için ve vakıf üniversitesi tercih edip yerleştiğinden dolayı verileceğini sanmıyorum.Yine de kyk'dan burs başvurusu yap.Kesin bilgi için bu numarayı ararsan yardımcı olurlar. 444 19 61

      Sil
  11. Merhaba.Ben öğretmen lisesi 2015 mezunuyum.Yani geçen yıl mezun oldum ama son mezunlar biziz.Bizden sonrakiler sosyal bilimler lisesi mezunu.İlk sorum ben bu yıl ilk.mat.öğr.ne kaydolucam ve öğr.lisesi kontenjan hakkımdan yararlanabiliyor muyum? 2.sorum meb bursu sonuçları açıklandıktan sonra diyelim ki kazandım.Sonrasında sadece kyk burs başvurusu yapmam yeterli olacak mı?Yani özel başka bi şey yapmam gerekiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmen lisesi kontenjanından yararlanabilirsin.Tabi geçen sene tercih yapıp bir yer kazanmadıysan.

      KYK sonuçları duyurunca www.turkiye.gov.tr 'ye üye girişi yapıp (bunun için ptt'den e-devlet şifresi almanız gerekiyor.) burs taahhütnamesini onaylaman gerekiyor.

      Sil
  12. Merhabalar,
    Ben Anadolu lisesinden mezunum.Seçtiğim üniversite 8 kişiye burs veriyor.Öğretmen Lisesi mezunları da o 8 kişilik kontenjana dahil oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bunu cok merak ediyordum dahilmis

      Sil
    2. O zaman bursun çıkması anadolu lisesi mezunları için çok az bir ihtimal

      Sil
    3. Hayır.Kontenjanlar öğretmen lisesi dışındaki liseler için...

      Sil
    4. Ben aradim öğrendim malesef bizim bildigimiz gibi degilmis bizzat aradim

      Sil
    5. Hangi numarayı aradığınızı öğrenebilir miyim?

      Sil
    6. Ankara milli egitim bakanliginin numarasini aradim siz eminmisin ogretmen liselerinin dahil olmadigindan cunku ben kilavuzdaki duyuru tekrar okudugumda bende ikna oldum kelime oyunu yapmışlar

      Sil
    7. Anadolu öğretmen liseliler kontenjanı doldurduğu halde anadolu liseli olup burs alanlar da var.Bu yüzden eminim diyebilirim.Ama Milli Eğitim Bakanlığıyla konuşmuşsunuz bu yüzden onların daha doğru bilgi verdiğini düşünüyorum.Yine de ,bana nasılsa çıkmaz, deyip başvuru yapmamazlık yapmayın. Bilgilendirme için teşekkür ederim.

      Sil
    8. Cevaplarınız için çok teşekkürler

      Sil
    9. Önemli değil. :)

      Sil
  13. Merhabalar;
    Burs için bir başvuru yapmamız gerekiyor mu,gerekiyorsa nereden yapıyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda ayrıntılı bir şekilde anlattım.KYK bursuna başvurman gerekiyor.

      Sil
    2. Tamamdır çok teşekkürler

      Sil
    3. Önemli değil. :)

      Sil
  14. Peki bu burs geri ödemeli bir burs mu

    YanıtlaSil
  15. sınıf öğretmenliğine burs verilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her sene farklı bölümlere veriliyor.Bu yüzden MEB'in sitesinden sorgulama yaparsan burs alabilir misin öğrenmiş olursun.

      Sil
  16. Meb sitesinde sorgulama yerini bulamadım bu bursun yoksa sonra mı açıklanacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://e-hedb.meb.gov.tr/BURS/

      Sanırım burası.

      Sil
  17. Ben pdr bölümünü kazandım 3.tercihim geldi meb bursu gelir mi nasıl başvuru yapılır şimdiden teşekkürler ☺☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl başvuru yapılır yukarıda anlattım. Burs her sene farklı bölümlere veriliyor o yüzden MEB'in sitesinden sana çıkıp çıkmadığını sorgulayabilirsin.

      Sil
  18. Bu sene hangi öğretmenliklere ne kadar kontejyan verirler onu nereden öğrenebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/2015-OSYSKONTKILAVUZU07072015.pdf

      Kılavuzdaki 7.sütun her bölümün kontenjanını gösteriyor.

      Sil
    2. Ben bulamadım da türkçe öğretmenliğine bu sene kontenjan verirler mi ? Verirlerse kaç kişi alabilir ?

      Sil
    3. Maalesef Türkçe Öğretmenliğine bu sene burs verilmeyecek.

      Sil
  19. kyk başvuruları ne zaman başlıyor ya da başladı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha başlamadı, büyük ihtimalle eylül ayında başlayacak.

      Sil
  20. 417 puanla pdr ye yerleştim anadolulisesi mezunuyum, 1500 kişi kontenjan varmış galiba, puan sıralaması neye göre yapılıyor?
    İngilizce öğretmenliklerinin puan türleri farklı ama puanları uçuk onlar dahil olacakmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her bölüme ayrı kontenjan açılıyor.Yani her bölüm başarı sırasına göre kendi içinde sıralama yapıyor.

      Kontenjanlara buradan bakabilirsin.
      http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2015/OSYS/2015-OSYSKONTKILAVUZU07072015.pdf

      Sil
  21. Benim yaptığım tüm tercihler Türkçe öğretmenliğidi ilk tercihim geldi meb bursunun çıkma ihtimali var mı bide bu bursu alırsak eğer öğrenim kredisi de çıkabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ben anadolu öğretmen mezunuyum bu sene 5 tercih yaptım ve 5ide sınıf öğretmenliği 3. tercihimi yerleştim geri ödemesiz burs alma şansım var mı? varsa nereden başvuru yapabilirim? ve ayrıca yurt içinde başvuru yaptım burs almama engel olur mu?

      Sil
    2. Bu sene Türkçe öğretmenliğine öğretmenlik bursu verilmeyecekmiş.
      KYK "Bir öğrenci aynı anda, hem burs hem de öğrenim kredisi alamaz." demiş. Öğretmenlik bursu hakkında bir şeyden bahsetmese de sonuçta KYK tarafından verilen bir burs olduğu için aynı anda kredi de alabileceğinizi sanmıyorum.

      Bu sene sınıf öğretmenliğine öğretmenlik bursu verilmeyecek.Ama KYK 'ya başvurup normal burs almayı deneyebilirsin.Yurt başvurusu burs almana engel olmaz.

      Sil
  22. İkisini aynı anda alamazsın . Hangi üniversite ve sıralaman kaç ?

    YanıtlaSil
  23. Bu güncelleme de yaptığınız bilgilerden emin misiniz ? Bu bölümlere mi verilicek 2016 - 2017 sezonunda ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖSYM 'nin sitesindeki ÖSYS kılavuzundan aldığım bilgidir.

      Siz de buradan bakabilirsiniz.
      http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/OSYS/2016-OSYSKontenKilavuzu27062016.pdf

      Sil
  24. Bu öğretmenlik bursu için kesin bir başvuru tarihi var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kyk burs başvuruları almaya başladığında başvuru yapacaksın.

      Sil
  25. Verdiğiniz linkten sorgulama yaptım kayıt bulunamadı diyo ilk tercihim gelmişti, Acaba sonuçlar henüz açıklanmadığı için mi yoksa burs çıkmamış mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de emin değilim ama büyük ihtimal henüz açıklanmadığı içindir.

      Sil
  26. 2.sınıftayken başvuru yapabiliyomuyuz ?

    YanıtlaSil
  27. Bursh büyük ihtimal kazandım ama hazırlık okuycam yine de bursu alabilir miyim, eğer alırsam 4 yıl mı 5 yıl mı alacağım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal Öğrenim Süresi: Öğrencinin öğrenim gördüğü öğretim kurumunun hazırlık sınıfı dahil öğrenim süresini, ara sınıf öğrencilerinin ise öğretim kurumuna giriş tarihi itibariyle kalan öğrenim süresini,

      Ek Süre: Öğrencinin öğretim kurumuna giriş yılı itibariyle normal öğrenim süresini aşan süreyi,

      Öğretim Yılı: 1 Ekim tarihi ile müteakip yılın 30 Eylül tarihine kadar olan süreyi,

      ifade eder.


      buna göre verilmesi gerekiyor

      site : http://mevzuat.meb.gov.tr/html/25563_0.html

      Sil
  28. Merhaba ben bu sene özel eğitim kazandım ilk tercihimi 435 puan ile. Yalnız sınıfta kaçıncı olduğumu bilmiyorum. Bana numaranın son iki hanesi sınıfta kaçıncı olduğunu gösteriyor dediler son iki hanesi 03 bunun doğruluk payı var mi ?
    Burs çıkar mi

    YanıtlaSil
  29. İlk beş tercihimde yazdım ve kaydımı yaptırdım meb hak kazananları ne zaman açıklar bekliyorum ama geldi mi geçti mi ne yapmam gerekiyo bilmiyorum ne zaman açıklanır bi bilginiz var mı yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıklandı.Buradan sorgulayabilirsin.http://www.meb.gov.tr/sinavlar/sorgu/diger/Ss/2016/BURS_KAZANAN_LHJGJFH/Ss_Frm.asp

      Sil
  30. Öğretmenlik bursunun yanında başka bir kurum ya da şahıstan burs alabilir miyiz

    YanıtlaSil
  31. Başvurular ne zaman?Kesin tarih belli mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başvurular başladı.KYK nın sitesinden başvurabilirsin.

      Sil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. Ek tercihlerde yerleşenler de alıyor mu

    YanıtlaSil
  34. 2016-2017 ogretmenlik bursu kazanan sonuclari: simdiden hayirli olsun arkadaslar
    http://www.meb.gov.tr/sinavlar/sorgu/diger/Ss/2016/BURS_KAZANAN_LHJGJFH/Ss_Frm.asp

    YanıtlaSil
  35. Burs çıktı, seneye farklı bir okula geçiş yaptığımda burs kesilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burs çıktığını nereden öğrendiniz ben TC ve güvenlik sorusu olduğu sayfaya girdim kayıt bulunamadı dedi size ne diye açıklama yapmis

      Sil
    2. Bu sorunun yanıtını bilen yok mu?

      Sil
  36. Ben Atatürk Üniversitesi ilkogretim matematik öğretmenliği kazandım mebin bursunu sorgulatince kayıt bulunamadı diyor ben şimdi ne yapayım yardım lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.meb.gov.tr/sinavlar/sorgu/diger/Ss/2016/BURS_KAZANAN_LHJGJFH/Ss_Frm.asp o sitede sıkıntı var galiba buradan bakın buradan çıkıyor

      Sil
    2. Aşağıda sınavlar kısmı var oradan

      Sil
    3. Kayıt bulunamadı diyo o ne oluyo acaba kazanamadım mı

      Sil
    4. Yok oradan bakınca herkeste aynısı oluyor direkt mebin sitesinden bakın

      Sil
  37. kazandınız yazıyor ama şimdi napacağımı bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mebin sitesinten bakıyorum yine de kayıt bulunamadı diyor kazanamadıysam kazanamadınız yazması gerekmiyor mu ?

      Sil
  38. Burs taahhütnamesi onaylama diye bir şey varmış nasıl ve ne zaman yapıyoruz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursu kazanırsan www.turkiye.gov.tr 'ye üye girişi yapıp (bunun için ptt'den e-devlet şifresi almanız gerekiyor.) burs taahhütnamesini onaylayacaksın.

      Sil
  39. kyk ya nasıl başvuracağımı bilimiyorummm

    YanıtlaSil
  40. meb'in sitesinden baktım ama kayıt bulunamadı yazıyor kazanamadım mi şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. sabah meb i aradım okul öncesi ğrogramına bu sene vermiyolarmış ayrıca ilerleyen yıllarda da alamıyomuş yani arasınıf dahilinde alamıyorz

      Sil
  41. Geçen sene bir üniversitede okurken öğrenim kredisi aldım ama bu sene üniversitemi değiştirdim ve meb bursu kazandım şimdi meb bursunu aldığım zaman öğrenim kredim kesilicek mi ?

    YanıtlaSil
  42. Merhaba ben kredi alıyorum tekrardan sınava girip ing öğr. kazandım ve burs bana çıktı. 2 bursu da alabilir miyim ? ekstra yapmam gereken bir şey var mı ? yoksa kyk dan bursa başvurup çıkarsa kredi kendi kendine dondurulur mu ne olur ? Acil cevap lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Kyk krediniz donduruldu mu yoksa siz mi dondurdunuz ya da ikisini birlikte alabiliyormusunuz sizinle aynı durumdayım da beni bilgilendirebilir misiniz

      Sil
  43. Ben bu kazandığım bursu alabilmek için ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  44. Burslar tahmini ne zaman açıklanır acaba?

    YanıtlaSil
  45. Ben meb bursunu kazandım fakat kyk ya başvuru yapmaddım. Bana burs yatar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  46. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  47. Meb öğretmenlik bursu merkezi yatay geçişle yapılan geçişlerde kesilirmi sadece üniversite degistirecem bölüm aynı kalacak

    YanıtlaSil
  48. Meb bursu başarısız olursan kesilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunu cevapliyacak yokmu

      Sil
    2. Evet başarız olursan kesiliyor.Ama başarısız sayılma şartların üniversiteden üniversiteye değişiyor.Üniversitenin öğrenci işlerinden bilgi alabilirsin.

      Sil
  49. Öğretmen lisesi mezunuyum geçen sene mezun oldum(2016).Tercih yaptım ve yerleştim.Fakat bölüm değiştirmek istiyorum. Tekrar sınava girip ilgili öğretmenlik bölümlerine ilk beş tercihte yerleşsem burs alabilirmiyim.?Yani tercih yapıp yeniden sınava girmem engel olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meraba ben bu sene Gebze teknik üniversitesi mimarlık bölümü ne yerleştim KTÜ ilköğretim matematik öğretmenliği ne merkezi puanla yatay geçiş yapmayı düşünüyorum MEB in bu bursundan faydalana bilir miyim yaşım 19 99 doğumluyum ve öğretmen lisesi mezunuyum daha doğrusu son mezunlariyiZ bu sene üniversite sınavına girdim burstan faydalanabilmek için tekrar tercih vermek istesem eski okuldan kayıt sildirmek zorunda mıyım

      Sil
  50. Şartlar da 22 yaşını geçmiş olmamak ve öğretmen lisesi mezunu olmak yeterli diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de birinci sınıfa başlayacak olman koşulu aranır

      Sil
  51. Burs miktarı ne kadar??

    YanıtlaSil
  52. Suan meb bursunu alıyorum fakat başka universiteye yatay geçiş yapmak istiyorum bu koşulda bursum kesilir mi ?

    YanıtlaSil
  53. Suan meb bursunu alıyorum fakat başka universiteye yatay geçiş yapmak istiyorum bu koşulda bursum kesilir mi ?

    YanıtlaSil
  54. Öğretmen lisesi mezunuyum bende.Ozel eğitim öğretmenliği istiyorum.Buyuk ihtimalle gelcek insallah.İlk beş tercihimi öğretmenlik yapcam yukarıdaki bölümlerden. İki burstan da yaralanabilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya meb bursu ya da kyk bursu çıkar ikisi aynı anda çıkmaz

      Sil
  55. GÜRKAN ÖZCAN22 Temmuz 2017 03:45

    PDR SEÇİCEM . MEB BURSU KYK GİBİ GERİ ÖDEMELİ Mİ YANİ ?

    YanıtlaSil
  56. Merhaba,öğretmen bursu için nereye başvurulmalı,linki varmı?nasıl bir yol izlemek lazım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yere basvurmana gerek yok sadece tercihlerini yapıp ilk besinden birini kazanma gerekiyor.Yukaridaki bölümlerden.Basvuru zamanında KYK ya başvuru yapacaksın http://kyk.gsb.gov.tr/ burdan diye biliyorum

      Sil
  57. hala dedvam ediyor de mi ???

    YanıtlaSil
  58. merhaba ben anadolu lisesinden mezun oldum ama pdr yazıcam ilk 5 tercihe bana burs çıkm aihtimali var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kyk bursu çıkabilir ya da geri ödemeli kyk kredisi

      Sil
  59. MERHABALAR BEN MEHMET BEN ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİNİ İLK SIRALARA VERDİM SANIRSAM MEB BURSU İÇİN YAŞ SINIRI VARMIS BEN BU KRİTERİ KARSILAMIYORUM DİYELİMİM Kİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİGİ GELDİ BEN O HALDE MEB BURSUNU ALAMAYACAĞIM DOLAYSIYLA .. AMA NORMAL KYK BURSUNU ALABİLİR MİYİM ??? AYDINLATIRSANIZ COK MAKBULE GECER ...

    YanıtlaSil
  60. MERHABALAR BEN MEHMET BEN ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİNİ İLK SIRALARA VERDİM SANIRSAM MEB BURSU İÇİN YAŞ SINIRI VARMIS BEN BU KRİTERİ KARSILAMIYORUM DİYELİMİM Kİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİGİ GELDİ BEN O HALDE MEB BURSUNU ALAMAYACAĞIM DOLAYSIYLA .. AMA NORMAL KYK BURSUNU ALABİLİR MİYİM ??? AYDINLATIRSANIZ COK MAKBULE GECER ...

    YanıtlaSil
  61. MERHABALAR BEN MEHMET BEN ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİNİ İLK SIRALARA VERDİM SANIRSAM MEB BURSU İÇİN YAŞ SINIRI VARMIS BEN BU KRİTERİ KARSILAMIYORUM DİYELİMİM Kİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİGİ GELDİ BEN O HALDE MEB BURSUNU ALAMAYACAĞIM DOLAYSIYLA .. AMA NORMAL KYK BURSUNU ALABİLİR MİYİM ??? AYDINLATIRSANIZ COK MAKBULE GECER ...

    YanıtlaSil
  62. Evet Meb bursu cikmadigi takdirde alabilirsnz

    YanıtlaSil
  63. MEB BURSUNUN NORMAL KYK BURSUNDAN FARKI NEDIR KRITERLERE BAKTIM SAHSEN HIC BIR FARK GÖRMEDIM..( OYSAKI MEB BURSU ALABILMEK ICIN BIR DERECE YAPMAK LAZIM)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı miktar ama fark eden noktası şu:
      mesela ben anadolu çıkışlıyım bana kyk bi ihtimal çıkacak ya da çıkmayacak
      mesela ben öğretmen lisesi çıkışlıyım eğer meb tarafından belirlenen bölüm seçtiysem ve bana gelen okul tercihlerimde ilk beşteyse yaş kriterim de uygun ise kyk bursunu ihtimale bırakmayıp garantilemiş olup meb tarafından kyk bursumu alabiliyorum

      Sil
    2. bir de şöyle bir şey var meb çıkmadı diye kyk da çıkmayacak diye bir şey yok

      Sil
  64. BILGILENDIRME ICIN TESEKKURLER...

    YanıtlaSil
  65. BEN SINIF ÖĞRETMENLİĞİ TERCİHİ YAPTIM GENE DE MEB BURSU CIKAR MI ?

    YanıtlaSil
  66. MERHABALAR BN ilk TERCİHTEN GAZİ ÖZEL EĞİTİME YERLEŞTİM SİRALAMAM 12 BİN MEB BURSU GELİR Mİ SİZCE COK MERAK EDİYORUM DA!!!???????

    YanıtlaSil
  67. 2017-2018 yılı meböğretmen bursu sonucu ne zaman belli olacak?

    YanıtlaSil
  68. meb öğretmen burs hakkı kazananlar tahmını ne zaman mebde yayınlanır?

    YanıtlaSil
  69. geri ödemeli ya da meb bursu farketmez ıkısıde ocaktamı alınıyor

    YanıtlaSil
  70. iyi günler dilerim ben öğretmen lisesi cıkıslıyım ve ilk 5 tercihim pdr öğretmenliğiydi ben 5.tercihime yerlestim bu sonuclar ne zaman belli olur

    YanıtlaSil
  71. Suan MEB bursu ıcın herhangı bı başvuru gerekmıyor ilk 5 tercıh te belirli bolumlerı yazarsak başvuru yapmış sayılıyoruz ama ben burs başvuru sonuc ları sorgulamaya baktım kaydınız bulunmamaktadır dıyor bilgisi olan ???? Kyk yurt da aynı durumda

    YanıtlaSil
  72. Biyoloji öğretmenliğini tercih ettim bu sene bana çıkar mi? Fen bilimleri/fen ve teknoloji öğretmenliği yaziyor. Anlamadım yardımcı olabilecek var mı?

    YanıtlaSil
  73. Biyoloji öğretmenliğini tercih ettim bu sene bana çıkar mi? Fen bilimleri/fen ve teknoloji öğretmenliği yaziyor. Anlamadım yardımcı olabilecek var mı?

    YanıtlaSil
  74. Söylemek ıstedıgım MEB ın sayfasında hangı butondan bakabilirim acaba

    YanıtlaSil
  75. Ben kazandım da Bu burs aylık mı yoksa üç ayda bir mi??

    YanıtlaSil
  76. Burs yaz tatilinde kesiliyor mu yoksa veriliyor mu?

    YanıtlaSil
  77. Ben meb bursu kazandim kyk ya da başvurdum bilgilerde hata olursa çıkmama durumu olur mu acaba??

    YanıtlaSil
  78. Geçen gün meb in sayfasına baktığımda kazandınız yazıyordu.Ben kyk ya başvuru yapılması gerektiğini bilmiyordum.Başvuru zorunlumuydu acaba.Kyk ya başvuru yapmadan bursu alma şansım varmı

    YanıtlaSil
  79. Merhaba . Ben önceki bölümümü silip sınava girip pdr kazandım . Kredi alıyordum . Meb bursunu kazandım. Taahütnameyi nasıl bulabilirim . Şuan ne yapmam lazım

    YanıtlaSil
  80. taahütnameyi onaylama süresi var mı sayfa açılmıyor da acaba zamanı mı geçti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reis bu ögrwtmenlik bursu için kyk burs başvurusu falan gerekiyormu

      Sil
  81. İyi günler ben bursu almaya hak kazandım. Herhangi bir başvuru gerekiyor mu. Eğer ki gerekmoyorsa 21 Ekime kadar olan kyk burs başvuru sayfasına girmeme gerek yok. Lütfen cevaplayınız

    YanıtlaSil
  82. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  83. Ben de süresinde kyk başvurusunda bulunmadığım için süreyi kaçırdım şimdi ne yapmam gerekiyor acil yardım eder misiniz

    YanıtlaSil
  84. Ben başvuru sürecini kaçırdım seneye tekrar başvurabilir miyim

    YanıtlaSil
  85. Kyk bursuna da başvurmuştum ama kullanıcı bulunamadı diyo

    YanıtlaSil
  86. MEB bursu alıyorum 5.tercihimle yerleştim ama şimdi geçiş yapmayı düşünuyrum bursum yanar mı

    YanıtlaSil
  87. bu burs neye göre veriliyor? kendi bölümümüze birinci olarak yerleşirsek çıkma ihtimali daha mı yüksek olur

    YanıtlaSil
  88. bu burs karşılığı mecburi hizmet şartı var mı?Ya da okul uzayınca tamamını faiziyle geri alıyorlar mı? Çünkü meb in mevzuatı var burslarla ilgili.

    YanıtlaSil
  89. Merhaba ben yatay geçişle başka bir üniversiteye kaydoldum fakat aynı bölüme.MEB öğretmenlik bursum kesilir mi?

    YanıtlaSil
  90. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  91. Merhaba bana bu burs çıktı da şu an yaz aylarında da veriliyor mu burs KYK gibi

    YanıtlaSil
  92. Merhaba bana bu burs çıktı da şu an yaz aylarında da veriliyor mu burs KYK gibi

    YanıtlaSil
  93. Merhaba bana da çıktı.Bu bursla beraber vakıf burslarından da yararlanabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  94. Merhaba. Bana MEB bursu çıktı. Belki çikmaz diye özel kurumlara da başvurmuştum. MEB bursu olan özel burs da alabilir mi?

    YanıtlaSil
  95. Merhaba. Bana MEB bursu çıktı. Belki çikmaz diye özel kurumlara da başvurmuştum. MEB bursu olan özel şahis ya da kurumlardan da burs alabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meb bursu aldığım için sana bir verip vermemeleri bursu alacağın kuruma bağlı ama Özel burs almak meb bursunu almaya engel değil

      Sil
  96. Burs ne zaman yatıyor acaba

    YanıtlaSil
  97. Değerli arkadaşlar bir sorum olacak vereceğiniz cevaplar için teşekür ederim. Bundan 1 önce 2 yıllık ön lisans okudum ve 2 yıl kyk dan kredi aldım. Şimdi ise 2019 yılında tekrar sınava girerek ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ yerleşim. MEB BURSU NU HAK KAZANDIM MEB sayfasında KAZANDIM yazıyor. Ancak KYK burs başvurusu yaparken uyarı veriyor Daha önce kredi kullandınız başvuru yapamazsınız diye. Açıkçası bu MEB burnunu alabilmek için ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
  98. Merhaba. Ben öğretmenlik bursu kazandım ve kyk burs başvurusunu yaptım. bu kadar yeterli değil mi? başka bir şey yapmama gerek var mı?

    YanıtlaSil